فرم عضویت
فرم عضویت انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی
مشخصات فردی
نام و نام خانوادگی:
شماره شناسنامه:
کد ملی:
نام پدر:
محل تولد:
مشخصات تحصیلی
میزان تحصیلات :
محل تحصیلات:
مرتبه علمی:
مسئولیت سازمانی:
امکانات و توانمندی های علمی :
راههای ارتباطی
تلفن محل کار:
تلفن همراه:
پست الکترونیکی:
لطفا رزومه خود را به همراه فرم تکمیل شده به آدرس الکترونیک این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال فرمایید.
هیات موسس
انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی در تاریخ 22/10/93 از کمیسیون انجمن علمی وزارت علوم مجوز گرفت و اعضای هیات مؤسس انجمن عبارتند از :
• مرحوم مغفور آقای دکتر صادق آیینه وند (استاد دانشگاه تربیت مدرس)
• آقای دکترمحمدباقر حجتی(استاد دانشگاه تهران)
• آقای دکتر محمد علی ایازی(استادیار دانشگاه آزاد اسلامی)
• آقای دکتر آذرتاش آذرنوش(استاد دانشگاه تهران)
• خانم دکترفروغ پارسا (دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)
• خانم دکتر مریم قبادی ( استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)
• آقای دکتر ابوالفضل خوش منش ( استادیار دانشگاه تهران)
• خانم دکترپروین بهارزاده ( استادیار دانشگاه الزهرا (ع) )
• خانم دکتر نصرت نیلساز( استادیار دانشگاه تربیت مدرس)
• خانم دکتر اشرف بروجردی( استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)
• آقای دکتر جعفر نکونام ( دانشیار دانشگاه قم)
• خانم دکتر پروین ترکمنی آذر( استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)
• خانم دکتر فاطمه جان احمدی( دانشیار دانشگاه الزهرا (ع) )
معرفی انجمن
باسمه تعالی
انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی
مقدمه
فرهنگ و تمدن اسلامي در شکل پيوسته و لايه مشترک آن ميان ملل مسلمان، به وضوح متأثر از قرآن کريم است. به عبارت ديگر، آن چيزي که ملتهاي مسلمان را، به رغم تفاوت در بنمايههاي فرهنگي، به يکديگر پيوند ميدهد، تجربه مشترکشان در تعامل و گفتگوي با قرآن کريم است. در جهان امروز نيز، حضور قرآن بر انديشه و فرهنگ جوامع مسلمان همچنان شاخص و تأثيرگذار است: چنان که همه مکاتب فکری اسلامی و جريانهاي اصلاح ديني-اجتماعي و نیز فرقه های مختلف اسلامی در اشکال جديد شان، همگي مشروعيت فکر و راه خود را بر خوانش و فهم قرآن کريم بنا کردهاند. بر این اساس تعامل متخصصان و صاحبنظران مطالعات قرآنی ، تاریخ و تمدن اسلامی و دیگر رشته های مرتبط با فرهنگ اسلامی می تواند موجبات مطالعات میان رشته ای و پربار ترشدن مطالعات در هر دو حوزه را فراهم می آورد.
ضرورت تشکیل انجمن
یکی از راه های اثرگذاری بر روند فعالیت های علمی قرآنی در افق فرهنگ و تمدن اسلامی، استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه مطالعات قرآنی و دیگر حوزه های مرتبط است. و این مهم از طریق هم اندیشی صاحبنظران این حوزه ها در قالب تشکیل انجمن های علمی است. در واقع، انجمن های علمی یکی از ضرورت های لامحاله در برداشتن موانع حصارهای تنگ نظری برای رسیدن به شکوفایی در زمینه های علمی و رشد و بالندگی است.
" انجمن ایرانی مطالعات قرآني و فرهنگ اسلامي " با هدف گسترش تعاملات علمي-فرهنگي، در سطح ملي، منطقهاي و جهان اسلام، با دانشگران و پژوهشگران (اعم از دانشگران مطالعات قرآني و جز ايشان)، با هدف همافزايي علمي، اثربخشي و رشد مطالعات قرآني در پيوند و تعامل با ديگر دانشگران علوم انساني تشکیل می شود.
اهداف انجمن
- بسط و تعميق مطالعات ميانرشتهاي در حيطه مطالعات قرآني، به عنوان تنها مسير توليد علم و افزايش آگاهي.
- شناخت و واکاوي مسائل پژوهش در حيطه مطالعات قرآني، متناسب با نيازهاي فرهنگی امروز ايران اسلامي و جهان اسلام.
- گسترش تعاملات فرهنگي-رسانهاي، در سطح ملي، منطقه ای و جهان اسلام
- ایجاد فضایی برای نقد افکار و اندیشه ها برای به تعالی رساندن آن
- ایجاد نشاط علمی، پویایی با طرح پرسش های جدی از سوی مخاطبان
برنامه ها و فعالیت های پیشنهادی انجمن
اجرای طرح های کلان پژوهشی
برگزاری همایش های ملی و بین المللی
برگزاری کارگاه های آموزشی داخلی و خارجی
انتشار کتب اعضای انجمن با شرایط خاص
انتشار مجلات علمی
برگزاری مراسم بزرگداشت پیشکسوتان و اندیشمندان
برگزاری مراسم نقد و معرفی کتاب
برگزاری مراسم نقد و بررسی آرائ و اندیشه های مطرح در حوزه مطالعات قرآنی
هیات مدیره
انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی به وسیله آگهی از کلیه علاقمندان دارای شرایط، جهت عضویت در این انجمن دعوت به عمل آورد و در تاریخ 18/3/94 در محل پژوهشگاه ، نخستین مجمع عمومی انجمن برگزار گردید و با حضور بیشتر اعضای هیئت مؤسس و 73 نفر از اعضای انجمن حایز حد نصاب شد. در این جلسه هیئت رییسه منتخب با نظارت نماینده وزارت علوم نامزدهای انجمن را معرفی و اعضای حاضر ، 9 نفر عضو اصلی و2 نفر عضو علی البدل هیئت مدیره را به ترتیب ذیل انتخاب کردند:
1- دکتر فروغ پارسا
2- دکتر جعفر نکونام
3- دکتر محمد علی ایازی
4- دکتر سید هدایت الله جلیلی
5- دکتر مریم قبادی
6- دکتر محسن قاسم پور
7- دکتر نصرت نیلساز
8- دکتر پروین بهار زاده
9- دکتر ابوالفضل خوش منش
10- دکتر پروین ترکمنی آذر
11- دکتر مهرداد عباسی
همچنین دکتر حمید باقری و دکتر محمد جانی پور به عنوان بازرسان اصلی و علی البدل انتخاب شدند .
دومین مجمع عمومی سالانه انجمن در تاریخ 96/3/20 برگزار شد. در این مجمع و با حضور اکثر اعضای انجمن انتخابات برگزار شد و طی آن دومین هیأت مدیره انجمن به شرح ذیل انتخاب گردید:
1- دکتر فروغ پارسا به سمت رئیس
2- دکتر محسن قاسم پور به سمت نائب رئیس
3- دکتر قاسم درزی به سمت خزانه دار
و
4- دکتر مریم قبادی عضو اصلی
5- دکتر نصرت نیل ساز عضو اصلی
6- دکتر پروین بهارزاده عضو اصلی
7- دکتر جعفر نکونام عضو اصلی
8- دکتر احمد بادکوبه ء هزاوه ء عضو اصلی
9- دکتر ندا گلیجانی مقدم عضو اصلی
و
1- دکتر حمید باقری عضو علی البدل
2- دکتر مراد علی توانافر عضو علی البدل
و
1- دکتر رضا امانی به سمت بازرس اصلی
2- خانم طاهره مرادی به سمت بازرس علی البدل.
سومین مجمع سالانه انجمن در تاریخ 98/3/22 برگزار و سومین هیأت مدیره انجمن با اکثریت آراء به شرح ذیل انتخاب گردید:
1- دکتر سید هدایت جلیلی به سمت رئیس
2- دکتر محسن قاسم پور به سمت نائب رئیس
3- دکترقاسم درزی به سمت خزانه دار
4- دکتر فروغ پارسا عضو اصلی
5- دکتر سهیلا جلالی کندری عضو اصلی
6- دکتر لیلا هوشنگی عضو اصلی
7- دکتر مریم قاسم احمد عضو اصلی
و
1- دکتر احمد بادکوبه هزاوه عضو علی البدل
2- دکتر سیدرضا مؤدب عضو علی البدل
و
1- دکتر سید روح الله شفیعی بازرس اصلی
2- دکتر زهره اخوان مقدم بازرس علی البدل
با استعفای دکتر سید هدایت جلیلی از سمت ریاست انجمن و پذیرش استعفای ایشان از طرف هیأت مدیره و کمیسیون انجمن ها، اعضای هیأت مدیره در تاریخ 99/4/24 ، با برگزاری انتخابات ، دکتر محسن قاسم پور را به عنوان رئیس هیات مدیره و دکتر فروغ پارسا به عنوان نایب رئیس و دکتر احمد بادکوبه هزاوه به عنوان عضو اصلی و دکتر محمود مکوند به عنوان عضو علی االبدل معرفی کردند. بدین ترتیب اعضای سومین هیأت مدیره انجمن به شرح ذیل تغییر یافت.
1- دکتر محسن قاسم پور به سمت رئیس
2- دکتر فروغ پارسا به سمت نایب رئیس
3- دکتر قاسم درزی به سمت خزانه دار
4- دکتر سهیلا جلالی کندری عضو اصلی
5- دکتر لیلا هوشنگی عضو اصلی
6- دکتر مریم قاسم احمد عضو اصلی
7- دکتر احمد بادکوبه هزاوه عضو اصلی
و
1- دکتر سید رضا مؤدب عضو علی البدل
2- دکتر محمود مکوند عضو علی البدل
و
1- دکتر سید روح الله شفیعی بازرس اصلی
2- دکتر زهره اخوان مقدم بازرس علی البدل
اساسنامه انجمن
اساسنامه انجمن ايرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی
فصل اول - كليات و اهداف
ماده 1 - به منظور گسترش و پيشبرد و ارتقاى علمى و تربیت نيروهاى متخصص و بهبود بخشيدن به امور آموزشى و پژوهشى در زمينههاى مربوط به قرآن در پیوند با تاریخ و فرهنگ اسلامی «انجمن ايرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی » كه از اين پس در اين اساسنامه «انجمن» ناميده مىشود، تشكيل مىگردد.
ماده 2 - انجمن مؤسسهاى غيرانتفاعى است و در زمينههاى علمى و پژوهشى فعاليت مى كند و از تاريخ ثبت داراى شخصيت حقوقى است و رئيس هيئت مديره آن نماينده قانونى انجمن مىباشد.
ماده 3 - مركز انجمن در شهر تهران مىباشد و شعب آن پس از موافقت كميسيون انجمنهاى علمى مىتواند در هر منطقه از كشور تشكيل شود.
تبصره - هيئت مديره مى تواند در صورت لزوم نسبت به تغيير نشانى مركز اصلى انجمن اقدام كند، به شرط آنكه موضوع در روزنامه رسمى و كثيرالانتشار اعلام شود و كتباً به اطلاع كميسيون انجمنهاى علمى وزارت علوم، تحقيقات و فنّاورى برسد.
ماده 4 - انجمن از تاريخ تصويب اين اساسنامه براى مدت نامحدود تشكيل مىشود و ملزم به رعايت قوانين جمهورى اسلامى ايران مىباشد.
فصل دوم - وظايف و فعاليتها
ماده 5 - به منظور نيل به هدفهاى مذكور در ماده 1 اين اساسنامه، انجمن اقدامات زير را به عمل خواهد آورد:
5- 1- انجام تحقيقات علمى و فرهنگى در سطح ملى و بين المللى بين محققان و متخصصانى كه به گونهاى با علوم قرآن و حديث سر و كار دارند.
5- 2- همكارى با نهادهاى اجرايى، علمى و پژوهشى در زمينه ارزيابى و بازنگرى طرحها و برنامههاى مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمينه علمى موضوع فعاليت انجمن
5- 3- ترغيب و تشويق پژوهشگران و تجليل از محققان و استادان ممتاز
5- 4- ارائه خدمات آموزشى و پژوهشى و فنى
5- 5- برگزارى گردهمايىهاى علمى در سطح ملى، منطقهاى و بين المللى
5- 6- انتشار كتب و نشريات علمى با فن آوری های نوین دیجیتالی و غیره
فصل سوم - انواع و شرايط عضويت
6- 1- عضويت پيوسته: مؤسسان انجمن و كليه افرادى كه حداقل داراى درجه كارشناسى ارشد در رشته علوم قرآن و حديث و تاریخ و یا دیگر رشتههاى مرتبط با فرهنگ اسلامی باشند، مىتوانند به عضويت پيوسته انجمن درآيند.
6- 2- عضويت وابسته: كسانى كه داراى درجه كارشناسى هستند و مدت 5 سال به نحوى در يكى از رشتههاى مذكور در بند 6 - 1 شاغل باشند.
6- 3- عضويت دانشجويى: كليه دانشجويانى كه در رشته های مذكور در بند 6 - 1 در مقطع ارشد به تحصيل اشتغال دارند.
6- 4- عضويت افتخارى: شخصيتهاى ايرانى و خارجى كه مقام علمى آنان در زمينههاى علوم قرآن و حديث حائز اهميت خاص باشد، يا در پيشبرد اهداف انجمن كمكهاى مؤثر و ارزندهاى نموده باشند.
6- 5- اعضاى مؤسساتى(حقوقى): سازمانهايى كه در زمينههاى علمى و پژوهشى مربوط فعاليت دارند، مىتوانند به عضويت انجمن درآيند.
تبصره 1 - افرادى كه داراى درجه كارشناسى در يكى از رشتههاى مذكور در بند 6 - 1 مىباشند، با تصويب هيئت مديره مىتوانند به عضويت پيوسته انجمن درآيند.
تبصره 2 - اعضاى مؤسساتى به مثابه عضو وابسته انجمن محسوب مىشوند.
ماده 7 - هريك از اعضا سالانه مبلغى را كه ميزان آن توسط مجمع عمومى تعيين مىگردد، به عنوان حق عضويت پرداخت خواهد كرد.
تبصره 1 - پرداخت حق عضويت هيچگونه حق و ادعايى نسبت به دارايى انجمن براى عضو ايجاد نمىكند.
تبصره 2 - اعضاى افتخارى انجمن از پرداخت حق عضويت معاف هستند.
ماده 8 - عضويت با يكى از موارد زير خاتمه مىيابد:
8- 1- استعفاى كتبى
8- 3- عدم پرداخت حق عضويت سالانه
تبصره - تائيد خاتمه عضويت با هيئت مديره است.
فصل چهارم - اركان انجمن
ماده 9 - اركان اصلى عبارتاند از: الف) مجمع عمومى؛ ب) هيئت مديره؛ ج) بازرس(يا بازرسان).
الف) مجمع عمومى
ماده 10 - مجمع عمومى از گردهمايى اعضاى پيوسته به صورت عادى يا فوق العاده تشكيل مىشود.
10- 1- مجمع عمومى عادى سالى يكبار تشكيل مىشود و با حضور يا رأى كتبى نصف به علاوه يك كل اعضاى پيوسته انجمن رسميت مىيابد و تصميمات با اكثريت آرا معتبر است.
تبصره 1- هریک از اعضای پیوسته می توانند کتباً وکالت یک عضو دیگر انجمن را به مجمع اعلام نمایند و در موارد لزوم به جای موکل خود رأی بدهند.
10- 2- مجمع عمومى فوق العاده در موارد ضرورى با دعوت هيئت مديره يا بازرس (يا بازرسان) و يا با تقاضاى كتبى يك سوم اعضاى پيوسته تشكيل مىشود.
تبصره 1 - دعوت براى تشكيل مجامع عمومى به صورت مجازی و از طریق ارسال پیام در پست الکترونیک( ایمیل شخصی/ گروهی) و فضاهای مجازی (مجاز) صورت گیرد. و بايد حداقل پانزده روز قبل از تشكيل مجمع به اطلاع اعضاى پيوسته برسد.
تبصره 2 - يك سوم اعضاى پيوسته مىتوانند به طور مستقيم اقدام به دعوت مجمع عمومى فوق العاده نمايند. مشروط بر اين كه هيئت مديره و نيز بازرس انجمن به تقاضاى ايشان پاسخ منفى داده باشد و در چنين حالتى، ايشان بايد در آگهى دعوت به عدم اجابت درخواست خود، توسط هيئت مديره و بازرس تصريح نمايند.
تبصره 3 - در صورت تحقق تبصره فوق، دستور جلسه عمومى منحصراً موضوعى خواهد بود كه در تقاضانامه ذكر شده است.
تبصره 4 - شرايط تشكيل مجمع عمومى فوق العاده همانند شرايط تشكيل مجمع عمومى عادى است و تصميمات با دو سوم آرا معتبر است.
ماده 11 - وظايف مجامع عمومى
الف - مجمع عمومى عادى
-انتخاب اعضاى هيئت مديره و بازرس (بازرسان در صورت وجود بيش از يك بازرس اصلى)
-تصويب خط مشى انجمن
-بررسى و تصويب پيشنهادهاى هيئت مديره و بازرس (بازرسان)
-تعيين ميزان حق عضويت
-عزل هيئت مديره و بازرس (بازرسان)
-بررسى و تصويب ترازنامه و صورتحساب درآمدها و هزينههاى سال مالى گذشته و بودجه سال آتى انجمن
ب - مجمع عمومى فوق العاده
-تصويب تغييرات در مفاد اساسنامه
-تصويب انحلال انجمن
تبصره 1 - مجامع عمومى توسط هيئت رئيسهاى مركب از يك رئيس، يك منشى و دو ناظر اداره مىشوند.
تبصره 2 - اعضاى هيئت رئيسه با اعلام و پذيرش نامزدى خود در مجمع انتخاب مىشوند.
تبصره 3 - اعضاى هيئت رئيسه نبايد از بين كسانى باشند كه خود را در انتخابات هيئت مديره و بازرس كانديدا كردهاند.
ب) هيئت مديره
ماده 12 - هيئت مديره انجمن مركب از 7 نفر عضو اصلى و 2 نفر عضو علی البدل مىباشند كه هر 3 سال يكبار با رأى مخفى از ميان اعضاى پيوسته انجمن انتخاب مىشوند.
12- 1- اعضای هیأت مدیره برای دو دوره متوالی می توانند به عضویت هیات مدیره انتخاب شوند و برای اولین دوره پس از دو دوره متوالی ( برای سومین بار) تنها دو نفر از اعضای هیات مدیره قبلی ، مشروط به کسب 4/3 آراء امکان عضویت در هیات مدیره را خواهند داشت.
12- 2- عضويت در هيئت مديره افتخارى است.
12- 3- هيئت مديره حداكثر تا يكماه پس از انتخاب شدن تشكيل جلسه داده، با رأى كتبى نسبت به تفكيك وظايف خود اقدام مىنمايد.
12- 4- كليه اسناد تعهدآور و اوراق بهادار با امضاى رئيس يا نائب رئيس و خزانه دار همراه با مهر انجمن و نامههاى رسمى با امضاى رئيس يا نائب رئيس معتبر است.
12- 5- هيئت مديره موظف است بر حسب نياز هر يك ماه تشكيل جلسه دهد. فاصله بين ارسال دعوتنامه يا تلفن با تاريخ تشكيل جلسه هيئت مديره حداقل سه روز است.
12- 6- جلسات هيئت مديره با حضور اكثريت اعضا رسميت مىيابد و تصميمات متخذه با اكثريت آراى موافق، معتبر است.
12- 7- كليه مصوبات هيئت مديره ثبت و پس از امضاى اعضا در دفتر صورتجلسات هيئت مديره نگهدارى مىشود.
12- 8- شركت اعضاى هيئت مديره در جلسات ضرورى است و غيبت هريك از اعضا بدون عذر موجه به تشخيص هيئت مديره تا سه جلسه متوالى و پنج جلسه متناوب در حكم استعفاى عضو غايب خواهد بود.
12- 9- در صورت استعفا، بركنارى يا فوت هريك از اعضاى هيئت مديره، عضو على البدل براى مدت باقيمانده دوره عضويت به جانشينى وى تعيين خواهد شد.
12- 10- شركت بازرس (بازرسان) در جلسات هيئت مديره بدون داشتن حق رأى مجاز است.
ماده 13 - هيئت مديره نماينده قانونى انجمن مىباشد و وظايف و اختيارات آن به شرح زير است:
13- 1- اداره امور جارى انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومى
13- 2- تشكيل گروههاى علمى انجمن، تعيين وظايف و نظارت بر فعاليت آنها
13- 3- هيئت مديره مىتواند هر اقدام و معاملهاى را كه ضرورى بداند در مورد نقل و انتقال اموال غيرمنقول و تبديل به احسن يا ترهين و فكّ رهن و استقراض به استثناى واگذارى قطعى اموال غير منقول كه مستلزم تصويب مجمع عمومى است، انجام دهد.
13- 4- جز درباره موضوعاتى كه به موجب مفاد اساسنامه اخذ تصميم و اقدام درباره آنها در صلاحيت خاص مجامع عمومى است، هيئت مديره كليه اختيارات لازم براى اداره امور را مشروط به رعايت حدود موضوع فعاليت انجمن دارا مىباشد.
13- 5- تهيه گزارش سالانه و تنظيم ترازنامه مالى و صورتحساب درآمدها و هزينههاى انجمن براى تصويب در مجمع عمومى و ارائه به مرجع نظارت در موعد مقرر
13- 6- اقامه دعوى و پاسخگويى به دعاوى اشخاص حقيقى يا حقوقى در تمام مراجع و مراحل دادرسى با حق تعيين وكيل و حق توكيل به غير
13- 7- انتخاب و معرفى نمايندگان انجمن براى شركت در مجامع علمى داخلى و خارجى
13- 8- اجراى طرحها و برنامههاى علمى در چهارچوب وظايف انجمن
13- 9- جلب هدايا و كمكهاى مالى
13- 10- اهداى بورسهاى تحقيقاتى و آموزشى
13- 11- اتخاذ تصميم در مورد عضويت انجمن در مجامع علمى داخلى و خارجى با رعايت قوانين و مقررات جارى كشور
13- 12- ارسال گزارشهاى لازم به كميسيون انجمنهاى علمى وزارت علوم، تحقيقات و فنّاورى
13- 13- هيئت مديره موظف است ظرف حداكثر 4 ماه پيش از پايان تصدى خود نسبت به فراخوانى، مجمع عمومى و انتخاب هيئت مديره جديد اقدام و بلافاصله نتايج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومى براى بررسى به كميسيون انجمنهاى علمى ارسال نمايد.
تبصره - هيئت مديره و بازرس پيشين تا تائيد هيئت مديره جديد از سوى كميسيون انجمنهاى علمى وزارت علوم، تحقيقات و فنّاورى مسئوليت امور انجمن را بر عهده خواهد داشت.
ج) بازرس (بازرسان)
ماده 14 - مجمع عمومى عادى يك نفر را به عنوان بازرس اصلى و يك نفر را به عنوان على البدل براى مدت 2 سال انتخاب مىنمايد.
تبصره - انتخاب مجدد بازرس يا بازرسان بلامانع است.
ماده 15 - وظايف بازرس يا بازرسان به شرح زير است:
15- 1- بررسى اسناد و دفاتر مالى انجمن و تهيه گزارش براى مجمع عمومى
15- 2- بررسى گزارش سالانه هيئت مديره و تهيه گزارش از عملكرد انجمن براى اطلاع از مجمع عمومى
15- 3- گزارش هرگونه تخلف هيئت مديره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومى
تبصره - كليه اسناد و مدارك انجمن اعم از مالى و غير مالى در هر زمان و بدون قيد و شرط بايد از سوى هيئت مديره براى بررسى در دسترس بازرس يا بازرسان قرار گيرد.
فصل پنجم - گروههاى علمى انجمن
ماده 16 - انجمن مىتواند گروهها و كميتههاى مختلفی بر اساس تشخیص و تعیین هيئت مديره تشكيل دهد و در آن به فعاليت بپردازد.
فصل ششم - بودجه و مواد متفرقه
ماده 17 - منابع مالى انجمن عبارتاند از:
17- 1- حق عضويت اعضا
17- 2- درآمدهاى ناشى از ارائه خدمات آموزشى و پژوهشى و مشاورهاى و فروش كتب و نشريات علمى
17- 3- دريافت هدايا و كمكها
17- 4- كليه عوايد و درآمدهاى انجمن صرف اهداف موضوع ماده 5 اين اساسنامه خواهد شد.
ماده 18 - درآمدها و هزينههاى انجمن در دفاتر قانونى ثبت و شرح آن هر سال پس از تصويب در مجمع عمومى به كميسيون انجمنهاى علمى وزارت علوم، تحقيقات و فنّاورى ارسال مىشود.
ماده 19 - كليه وجوه انجمن در حساب مخصوصى به نام انجمن نزد بانكهاى كشور نگهدارى مىشود.
ماده 20 - هيچيك از مؤسسان يا صاحبان سرمايه حق برداشت يا تخصيص هيچگونه سودى اعم از سود سهام يا سرمايه را نداشته و خود و وابستگان درجه يك آنها نمىتوانند مبادرت به انجام معاملات با مؤسسه نمايند.
ماده 21 - كليه مدارك و پروندههاى مالى و غير مالى مرتبط با فعاليت انجمن در محل دفتر مركزى انجمن نگهدارى مىشود و در مواقع مراجعه مرجع نظارت يا ساير مراجع صلاحيتدار در اختيار آنان قرار خواهد گرفت.
ماده 22 - هرگونه تغيير در مفاد اساسنامه، پس از تصويب كميسيون انجمنهاى علمى وزارت علوم، تحقيقات و فنّاورى معتبر است.
ماده 23 - انجمن تابعيت جمهورى اسلامى ايران را دارد و اعضاى آن به نام انجمن حق فعاليت سياسى يا وابستگى به گروهها و احزاب سياسى را ندارند.
ماده 24 - در صورت تصويب انحلال انجمن در مجمع عمومى، همان مجمع هيئت تسويهاى براى پرداخت ديون و وصول مطالبات انجمن انتخاب خواهد كرد.
هيئت تسويه موظف است پس از وصول مطالبات و پرداخت بدهىها كليه دارايىهاى منقول و غير منقول انجمن را با نظر وزارت علوم، تحقيقات و فنّاورى تبرعاً به يكى از انجمن های علمی كشور واگذار كند.
ماده 25 - اين اساسنامه مشتمل بر شش فصل و بيست و پنج ماده، در جلسه مورخ مجمع عمومى انجمن به تصويب رسيد.
محل امضاى هيئت مؤسس | محل امضاى هيئت رئيسه جلسه مجمع عمومى |